Order och frakt
Vid alla köp (inom Sverige) är frakt och expeditionsavgift 59 kr vid leverans till din postlåda (kallad frakt i webbshoppen).
Vill du hämta ditt paket hos ombud är kostnaden 99kr oavsett ordervärde
Fraktfritt vid leverans till din postlåda när du handlar för 799kr eller mer! (Ej Fraktfritt om du väljer leverans till Utlämningsställe)
Du godkänner att din beställning lämnas i din postlåda eller vid din dörr eller närmaste postombud
Leveranstid
Beställningar som görs fram till 15.00 skickas oftast samma dag (helgfri vardag).
Ångerrätt & Öppet Köp
Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare har mottagit varan, enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Om du vill ångra köpet och returnerar varan i oförändrat skick får du tillbaka köpesumman för varan, exklusive fraktkostnader. Vara/Produkt skall vid ånger vara KarinsPyssel tillhanda senast 5 arbetsdagar efter ångerrätten påtalats.
Om förpackning/emballage är brutet gäller ej ångerrätt
Det är konsumenten som ska stå för returfrakten om han/hon ångrar sitt köp
Ej Utlösta Paket/Varor
Ej uthämtade paket som går i retur till KarinsPyssel debiteras alltid med 295kr inkl moms. Beloppet debiteras från betalsätt hos Resurs Bank och eventuellt överskjutande belopp krediteras. Har köpet gjorts med annat betalsätt än genom Resurs Bank faktureras kunden direkt från KarinsPyssel.
Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till samma kort som användes vid köptillfället och enbart till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton.
Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Resurs Bank på telefon för återbetalning. Återbetalning av ångrat köp sker efter att returen granskats och att den fortsatt är i ursprungligt skick.
Transportskador och felexpediering
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället ska du omgående efter mottagande anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3* dagar. Du måste därför anmäla fraktskadan skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans för dig som kund så att du får en felfri produkt . Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet och fotograferar skadan innan du öppnar paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen som kom med den fraktskadade försändelsen. KarinsPyssel ersätter inte paket som är borta som PostNord markerat som levererad till mottagaren/beställaren
En beställning som är felaktigt expedierad ska du anmäla omgående till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående .
Konsumentköplagen (privata kunder)
KarinPyssel tillämpar Konsumentköplagen (SFS 1990:932) och Distansavtalslagen gentemot konsumenter. Du har som konsument alla de rättigheter som nämns i dessa lagar. Läs mer hos Konsumentverket.
Force Majeure
KarinsPyssel är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar KarinsPyssel fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.